Yardım için Suriye’ye gittiler

İnegöl İHH İnsani Yardım Derneği, düzenlediği organizasyonla İnegöllü işadamlarını Suriye’ye götürdü. Savaş mağduru ailelere yardımda bulunan işadamları, Türk Özel Harekat Birliği, hastaneler, yetimhaneler, yetim evleri ve çadır kentleri ziyaret ederek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı. ? Ersoy İŞİTMEZ

Eklenme:12 Ekim 2018 / Cuma 12:16:59
A A
/ 500 Kez Okundu

İNEGÖL İHH ORGANİZASYONU

İnegöl İHH İnsani Yardım Derneğinin organizasyonuyla bir grup iş adamı Suriye'ye gitti. Başkan İlhan Tatlı’nın da katıldığı programda; heyet ilk olarak Türkiye'ye sığınan Suriyelilerin bulunduğu Kilis bölgesindeki Babusselam Kampı'nı ziyaret etti.

Burada ailelere yardımda bulunan heyet, daha sonra Azez, Kelcibrin ve El Bab yerleşim yerlerine gitti. Heyet ayrıca Mukaveme, Reyyan ve Siccu kamplarına da ziyarette bulundu.

SURİYE’DE BÜYÜK DRAM VAR

Suriye gezisiyle alakalı yapılan değerlendirme toplantısında konuşan İnegöl İHH İnsani Yardım Derneği Başkanı İlhan Tatlı, Suriye’de yaşanan drama dikkati çekerek; “2011’de başlayan çatışmaların sonucunda resmi rakamlara göre 500 bin insan hayatını kaybetti. BM verilerine göre 6,1 milyon insan yaşadığı yeri terk etti, 4,8 milyon insan ise başka ülkelere sığındı. Tahminen 1 milyon kişi, kuşatma altındaki bölgelerde yaşıyor.”

MİLYONLARCA İNSAN ETKİLENDİ

“120 binden fazla kişi hapsedildi veya kayboldu, en az 12 bin insan hapiste öldürüldü. Kimyasal silahların, misket ve varil bombalarının sonucunda 20 bin çocuk hayatını kaybetti.

Küresel güçlerin menfaat çatışması altında büyük bir yıkım ve mağduriyetin yaşandığı Suriye’de yüz binlerce ev yıkıldı; camiler, okullar, hastaneler yerle bir edildi” dedi.

YARALARI SARILMAYA ÇALIŞILIYOR

İHH olarak savaşın başlangıcından bu yana hem Suriye içerisinde hem de ülke dışına göçen mültecilerin mağduriyetlerini gidermek için çalışmalar yaptıklarını ifade ederek, “Barınma, giyim, eğitim, sağlık, gıda gibi temel ihtiyaçların yanı sıra  Suriye içerisinde kurduğumuz yetimhane, okul, su kuyusu, fırın, konteyner kent, aşevi, değirmen, hastane gibi kalıcı eserlerle mağdur Suriyeliler üzerindeki savaşın yıkıcı etkisini hafifletmeye çalışıyoruz.”

EKMEKLERİ BİLE YOK

“Günde 1 milyon ekmek üretiliyor, 60 bin kişilik yemek hazırlanıyor. İhtiyaç sahipleri için hizmet veren 13 fırın ve 3 mutfağımız bulunuyor. Suriye içerisinde 48 fırına un ve yakıt, 27 mutfağa gıda ve yakıt desteği veriyoruz. 8 konteyner kent, 22 çadır kent kuruldu. Suriye içerisinde kurduğumuz mülteci kentlerinde 150 binden fazla insan yaşıyor. 20 bine yakın TIR’dan oluşan temel ihtiyaç malzemeleri gönderildi. Yılda 10 bin Kurban hissesi ulaştırıldı.”

7 BİN ÇOCUĞA BAKILIYOR

“Yetim Sponsorluk Sistemi’nde 7 bin çocuğa bakılıyor. Suriye içerisinde kurduğumuz 11 yetim evinde 3 bin çocuk yaşıyor. Hatay, Kilis ve Şanlıurfa’da kalan 10 bin yetim çocuğa ise düzenli yardım ulaştırıyoruz. Savaşın yetim bıraktığı çocuklar için geliştirilen, dünyanın en büyük çocuk yaşam merkezi olan RAF & İHH Çocuk Yaşam Merkezi inşa edildi. 990 yetim çocuğun barınacağı çocuk yaşam merkezini Reyhanlı’da 100 dönüm arazi üzerine inşa ettik.”

“Merkezin bünyesinde her biri 350 metrekare olan 55 evin yanı sıra üç okul, cami, sağlık ocağı, oyun alanları, kültür merkezi, kapalı spor salonu, rehabilitasyon merkezi, poliklinik binası, sanat atölyeleri, ekim-dikim amaçlı tarlalar, mesire alanı ve zeytinlik yer alıyor. 1 üniversite 29 okul açıldı, 347 okul desteklendi. 50 dönüm üzerine inşa ettiğimiz, 4 fakülteli, 2 bin öğrenci kapasiteli Uluslar arası Şam Üniversitesini kurduk.”

SAĞLIK TESİSİ VE MOBİL HASTANE KURULDU

“683 ambulans ve hasta nakil aracı gönderildi. 7 sağlık tesisi ve mobil hastane kuruldu.

Mültecilere hizmet veren birçok hastaneye ultrason cihazı, tıbbi ekipmanlar, hasta yatakları, medikal malzemeler ve jeneratör ulaştırdık. Gönüllü doktorlarımızla Suriye içerisinde düzenli aralıklarla sağlık taramaları ve yayılan hastalıklara karşı aşı kampanyaları gerçekleştiriyoruz.

1.5 milyon litre yakıt desteği verildi. Dağıttığımız yakıt, Suriye içerisindeki hastaneler, okullar, fırınlar, ambulanslar, su kuyuları ve çeşitli tesislerin jeneratörlerinde kullanılıyor.”

10 KİŞİLİK EKİPLE ZİYARET

“36 su kuyusu, 16 su deposu açıldı. 780 mobil tuvalet, 640 seyyar banyo, 2 su arıtma ünitesi kuruldu. İnegöl olarak bölgeye 2011’den beri sürekli yardımlar gönderiyoruz. 15 gün önce 8 kişilik bayan ekip ile Afrin, Elbab ve Azzez bölgesindeydik. Ve şimdi ise 10 kişilik bir ekiple bu bölgeyi ziyaret ettik.  Bu ziyaretimizde Türk Özel Harekât Birliği, Hastaneler, Yetimhaneler, yetim evleri ve çadır kentleri ziyaret ettik. Bu seyahatte bizimle beraber bölgeyi fotoğraflayan 10’dan fazla kanalda haberimizin yayınlanmasını sağlayan Anadolu Ajans muhabiri Şaban Kılıçcı’ya da teşekkür etmek istiyorum.”diye konuştu.

İZLENİMLERİNİ PAYLAŞTILAR

Başkan Tatlı’nın konuşmasının ardından Suriye gezisine katılan işadamları neler gördüklerini ve neler yaşadıklarını paylaştı. İlk olarak konuşan Musa Şeşka, Suriye’ye gitmeden önce Suriyeliler hakkında ön yargılı olduğunu belirterek, “Oraya gidince işin farklı olduğunu gördük. Gençlerin büyük bir kısmının ben ÖSO'ya katıldığını gördüm. Kamplarda ve sokaklarda çocuklar ve kadınları gördüm, erkeklerin hepsi ülkesi için mücadele veriyor.”

“Kadınların psikolojileri bozulmuş.  İnsanların karınları aç ayakları yalınayak, kiminin kolu kopmuş kiminin gözü kör olmuş. Vahim bir durum. Çok duygulu anlar yaşadık orada. Anlatılacak gibi değil, kimi zaman gözlerim doldu ağlamamak için kendimi zor tuttum. Bir eve gittik evde 12 kişi yaşıyor çocuklar hasta durulacak gibi değildi, kendimi zor attım dışarıya. İHH aracılığıyla orada küçük yardımlar yaptık. İnsanların dualarına şahit olduk.

“Ben İHH’yı düne kadar çok iyi tanımıyordum ama onlar Suriye’de öyle bir sistem kurmuşlar ki o insanların okul, beslenme gibi birçok şeyini karşılıyorlar. İnegöl’e geldikten sonra esnaf arkadaşlarımla bir araya gelerek oradaki vahim durumu anlattım. Hepsi de şuan oradaki insanlara yardım etmek için bir şeyler yapmanın gayretine girdiler. İnşallah bundan sonra çalışmalarımız daha hızlı olacak. Ama şu bir gerçek Suriyelilere karşı gerçekten benim bakışlarım değişti.”

YETİMLERE ÇOK ÜZÜLDÜM

“Orada özellikle yetimlere çok üzüldüm. Allah İHH'dan razı olsun, canı gönülden hizmet ediyorlar oralarda insanların acılarını bir parçada olsa dindirmeye çalışıyorlar. Benim dikkatimi orada bir şey çekti. 17-18 yaşlarında genç arkadaşlar ‘Ben bir gün şehit olacağım ve şahadeti tadacağım’ diye bir heyecan vardı içlerinde. Rabbim o ülkeyi bir an önce barışa kavuştursun inşallah” dedi.

Diğer işadamı Fatih Yunus Yavuz ise:

“Buradan gitmeden önce İHH orada en fazla yardım ediyordur diye düşünüyordum.  Ama buradan gittikte sonra orada büyük bir Türk varlığını hissettim. Bunun yanında herkesin canla başla gönülle çalıştığını hissettim. Bizim burada boşa çalıştığımızı ve diğer insanlara karşı sorumlu olduğumuzu hissettim.” ifadelerini kullandı.

GERÇEĞİ GÖRMEMİZİ SAĞLADILAR

İş adamı Vedat Kosova da yaptığı açıklamada şunları söyledi;

“Bizleri oralara götürmeye vesile olan İHH'ya teşekkür ediyorum. Bizlerin düşünerek muvaffak edemeyeceğimiz şeyleri yaşattılar ve gerçeği görmemizi sağladılar. Daha önceden ekranlarda görüyorduk savaş bitti her şey güllük gülistanlık diye düşünüyorduk ama biz oraya gittik gördük ki bizim burada kıymetini bilmediğimiz birçok şeye insanlar orada muhtaç durumdalar. İnsanlar orada inanılmaz acılar çekiyorlar ve halada çekmeye devam ediyorlar. Oradaki insanlar sadece maddi değil manevi anlamda da ciddi çöküntüler yaşamış.”

Gördükleri karşısında içlerinin parçalandığını aktaran işadamı Muhammet Bayram ise “İnsanlar çok ağır şartlar altında mücadele veriyor. O manzaraları görünce içimiz parçalandı. İnsanlar çadırların içerisinde ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyorlar. İHH'nın burada çok ciddi destek ve hizmetleri var. Bu kurum aracılığıyla oradaki insanlara yardım ede bilirsek ne mutlu bize.” dedi.